![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjuGR6t_cH60MGxHvsedeOKMhcgwqDQ4fCANeitQCzE9gHxBomVTlxTg2Hb-JtpE7RUVomRCMwsgpipZrOF14S2syz4X396dDFsaeQ8nbE6BOMlxYF-Vpy3x193y4rYlmo1qmR60pTJr-2V/s320/IMG_0771.JPG)
De båda ettorna arbetar med ASL, att skriva sig till läsning. I våras gick de båda lärarna och jag en kurs i ASL som anordnades av Språkpedagogiskt centrum. Kursen leddes av en lärare som arbetat med ASL i ett flertal år samt en utvecklingsledare. Eftersom det har gjorts en iPadsatsning i Linköpings kommun samt att kommunen bidrog med tangentbord och hörlurar till de som deltagit i kursen, fanns alla förutsättningar för att prova detta arbetssätt.
Att få vara med i klassrummet vid de tre tillfällen i veckan då det står ASL på schemat är roligt. Som bibliotekarie ser jag en vinst i att få vara med och följa elevens läs- och skrivutveckling på så nära håll.
På bilderna nedan syns hur texterna blir allt längre. Första bilden är tagen i början av september, den andra i slutet av september.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar